Jak na inzerci bytu, aby přitáhla pozornost
Když nedostatečně "rozhodíte sítě", dozví se o prodeji vašeho bytu minimum zájemců!

27.5.2021
Bc. Petr Kabelák, AUREAS
Každý z nás ví, že bez inzerce se při prodeji nemovitosti neobejdeme. Přesto se najde mnoho lidí, kteří reklamu na svůj byt podcení a nebo vyloženě „odfláknou“. Tím se ale o prodeji dozví málo potencionálních zájemců, což ve výsledku znamená, že se byt neprodá anebo prodá za mnohem nižší cenu, než by mohl.
I váš byt může být „horké“ zboží, o které se bude přetahovat řada zájemců. Ti se ovšem o jeho prodeji musí dozvědět. Pro vás to znamená jediné: dát si trošku práce s přípravou reklamy (inzerce) a obětovat určitý obnos za její zveřejnění. To jsou dvě nutné podmínky, aby na váš byt stáli zájemci ve frontě.
Cíl inzerátu je vždy jeden jediný: upoutat pozornost a přimět zájemce, aby vám zavolal nebo napsal a domluvil sis vámi osobní prohlídku.
Vždy myslete na to, že člověk procházející inzeráty a hledající pro sebe vhodný byt, vnímá hlavně tyto faktory (v tomto pořadí):
- fotografie
- cena
- popisek
PERFEKTNÍ ÚVODNÍ FOTOGRAFIE JE ZÁKLAD
Pokud jste se dopředu pečlivě věnovali vytvoření prezentace vašeho bytu, určitě máte k dispozici skvělé fotografie. V případě že jste člověk moderní, možná jste si pořídili dokonce i virtuální 3D prohlídku. Pokud ano, jedině dobře, máte z čeho vybírat.
Zvláštní pozornost věnujte úvodní fotografii inzerátu. Měla by splňovat několik kritérií, aby zaujala a lidé na inzerát klikali jako diví:
- z pořízených fotografií vyberte tu, která váš byt ukáže v nejlepším světle
- měla by být jedinečná, abyste se odlišili od ostatních inzerátů
- měla by být skvěle graficky zpracována, určitě by nebylo od věci svěřit ji školenému fotografovi nebo grafikovi
- měla by zároveň působit autentickým dojmem
Více si přečtěte v mém článku Jak udělat z bytu magnet pro zájemce.

SPRÁVNĚ STANOVENÁ CENA BYTU
Jestli jste si před prodejem bytu poctivě sháněli informace, určitě už víte, že optimálním řešením je stanovení prodejní ceny ve výši ceny tržní. Pak jsou vaše vyhlídky na úspěšný prodej opravdu nadějné.
Nikdy proto do inzerátu nepište „cena dohodou“. Tím totiž úplně zbytečně snižujete šance, že se vám ozvou zájemci, kteří budou ochotní zaplatit vámi inzerovanou cenu. Naopak se vám budou ozývat spíše ti, kteří budou řešit výši slevy a nakonec se obvykle ukáže, že se nejedná o seriózní zájemce. Jediným výsledkem budou vaše pocuchané nervy.
Nevíte si rady s naceněním vašeho bytu? V tom případě je pro vás určen článek Jak stanovit optimální cenu bytu.
PRAVDIVÝ A ZÁROVEŇ ATRAKTIVNÍ POPISEK
Rozhodně si trochu pohrajte s popiskem inzerátu, aby působil profesionálně, poutavě a věrohodně. Klidně se více rozepište, délka inzerátu nemá vliv na jeho cenu. Ale zase to nepřehánějte, zájemci nechtějí číst žádné romány. Vypíchněte hlavní přednosti, další technické vlastnosti můžete probrat při osobní prohlídce.
Můžete také zapůsobit na emoce zájemců a barvitěji popsat, čím je byt zajímavý. Ale udělejte to s vkusem a mírou, nijak to nepřehánějte. Pravdou je, že zájemce zajímají hlavně dispozice bytu. Vždy uvádějte jen pravdivé údaje.
Nezapomeňte uvést pokud možno všechny podstatné parametry bytu, které by mohly kupce zajímat. To znamená hlavně:
- dispozice a velikost bytu (výměra bytu, počet a výměra místností, kolikáté patro, orientace oken vzhledem ke světovým stranám)
- druh vlastnictví (osobní nebo družstevní)
- výbava bytu (podlahové krytiny, koupelna s vanou nebo sprchou, WC, balkon, lodžie atp. včetně rozměrů)
- dispozice a typ domu (počet pater, výtah, cihlový nebo panelový, zda proběhla nebo se plánuje rekonstrukce, energetický štítek)
- stav bytu (původní nebo zrekonstruovaný)
- lokalita a okolí (parkování, dopravní dostupnost, občanská vybavenost, míra rušnosti, společenský život atd.)
- pravidelné měsíční náklady (zálohy na služby, splátky úvěru)
- právní vady (věcná břemena atd.)
- výbava, která v bytě zůstane (např. kuchyňská linka se spotřebiči).

Ukázka správného popisku inzerátu:
„Krásně zrekonstruovaný byt 2 + 1 v osobním vlastnictví o výměře 51,8 m2 s balkonem 3,3 m2 v druhém patře čtyřpatrového domu bez výtahu. Okna jsou orientována na sever a na jih. Z bytu je nádherný výhled na hrad Hněvín a vrchy Českého středohoří. Vhodný ihned k nastěhování, ale ideální rovněž jako investice. Lze financovat hypotečním úvěrem.
Byt se skládá z prostorné vstupní chodby s vestavěnými skříněmi s velkými úložnými prostory. Z chodby se vchází do vkusně zrekonstruované prostorné koupelny se sprchovým koutem a toaletou, nechybí místo pro pračku. Dále do obývacího pokoje, který je spojen s kuchyní a vytváří tak spolu jeden prostorný a funkční celek. Na zakázku nově vyrobená bílá kuchyňská linka je z krásné a odolné kamenné desky, nechybí vestavěná myčka, trouba a indukční varná deska. Spotřebiče jsou ještě další 1 rok v záruce. Z obývacího pokoje se vchází do ložnice, která je vybavena prostornými vestavěnými skříněmi. Na chodbě, v pokojích a v kuchyni je kvalitní vinylová podlaha, v koupelně dlažba.
K bytu náleží 2 zděné sklepy (9,6 m2) – jeden velký a druhý menší, vybavený policemi. Parkování je možné u domu. Vchod je klidný a čistý, cihlový dům prošel revitalizací, je zateplen a má plastová okna, novou střechu a odpady. Byt se nachází v nejžádanější části Mostu, v blízkém okolí je veškerá občanská vybavenost – ZŠ, MŠ, pošta, zastávka MHD, obchody, restaurace, park. Do 10 minut dojdete od domu pěšky do centra města. Ukazatel energetické náročnosti: G*.“
MÁM PŘIPRAVENÝ INZERÁT, KAM S NÍM?
Nejlépe někam, aby si ho všimlo co nejvíc lidí, kteří zrovna shodou okolností hledají byt, jako je ten váš. Většina z prodávajících se spokojí s inzercí na největších internetových realitních portálech jako jsou Sreality, Reality.iDNES.cz nebo Bezrealitky.cz, někdo možná „napostuje“ inzerát na Facebooku.
Jsou mezi námi dokonce tací, kteří pouze vyvěsí z okna plachtu s nápisem „Na prodej“. Tím se o dost připravují, protože vás určitě nepřekvapí, že dnes naprostá většina zájemců hledá byt prostřednictvím internetu.
Na velkých realitních portálech se koncentruje nejvíc potencionálních zájemců, to je samozřejmě správné uvažování. Bohužel, realitní servery nejsou charity, takže od Vás budou něco chtít. Podívejme se na ty aktuálně největší internetové portály (údaje k září 2020):
Sreality:
• Cena zveřejnění inzerátu: 72,60 Kč/den
• Topování: 72,60 Kč/1 topnutí (posunutí inzerátu ve výpisu nahoru)
Reality.iDNES.cz:
• Cena zveřejnění inzerátu: 12,10 Kč/den
• HOPování nabídky: 9,60 Kč/1 hopnutí (posunutí inzerátu ve výpisu nahoru)
Takže kdybyste se rozhodli inzerovat na těchto dvou portálech a váš byt byl v nabídce 30 dnů bez topování, zaplatíte suma sumárum 2 541 Kč. Jenom za inzerci na 2 online portálech. A bez topování váš inzerát po pár dnech hluboko zapadne (přednost dostanou novější inzeráty) a mnoho zájemců jej tím pádem ani neuvidí.
Část prodejců inzeruje na portálu Bezrealitky.cz, kam ovšem mnoho kupující nechodí, protože se obávají nákupu na přímo díky větší míře rizika bez zajištění realitní společností. Dle ceníku platného k 30.10.2020 zaplatíte na portálu Bezrealitky.cz:
• Inzerce na 3 měsíce bez kupní smlouvy: 999,- Kč
• Inzerce na 3 měsíce s kupní smlouvou: 4.999,- Kč

"FACEBOOK TO PRODÁ"
Protože šance na prodej vašeho bytu chcete zvýšit a jste člověk moderní, tak dozajista víte, že najít kupce můžete i na Facebooku a Instagramu. Můžete si na vašem profilu vytvořit příspěvek (opět si samozřejmě dáte záležet, aby hezky vypadal) a poprosíte vaše kamarády a známé, aby ho sdíleli. Proč ne, třeba si někdo všimne.
Příspěvek dokonce můžete propagovat i přes placenou inzerci, která si na vás vynutí nějaké to klikání, nastavování a na konci kupodivu opět placení. Závisí, kolik budete chtít utratit, to si dopředu sami určíte. Samozřejmě, čím větší si nastavíte rozpočet, tím více lidí reklamu uvidí. Aby reklama na Facebooku měla rozumný dosah, počítejte s útratou alespoň 1000 Kč za měsíc.
A protože není reklama jako reklama, tak se můžete obrátit na zkušeného marketéra, který dokáže z propagace “vytáhnout” o dost více, než běžný uživatel. Zná totiž specifika Facebooku a ovládá desítky triků.
Pokud jste náročnější, dokázal by vám nastavit i tzv. PPC reklamu ve vyhledávačích Googlu a Seznamu, která je sice o něco dražší než facebooková, ale může dobře fungovat. Jenže zkušený marketér si účtuje minimálně 500, ale spíše i 1000 Kč za hodinu práce. A ještě budete platit za „prokliky“.
ČÍM VÍCE ZÁJEMCŮ, TÍM VĚTŠÍ ŠANCE NA ÚSPĚŠNÝ PRODEJ.
Profesionálové z oblasti realit se obvykle snaží nejen inzerovat na více internetových portálech, ale zároveň využívají další reklamní kanály. Důvod je jednoduchý: informace o prodeji vašeho bytu dostane k daleko více potencionálním kupcům a šance na úspěšný prodej se mnohonásobně zvyšuje, třeba až 1000x!
Jak je to možné?
Realitní kanceláře a aukční portály mají totiž oproti běžným inzerentům trumfy v rukávu:
- Databáze zájemců o koupi bytu, které obesílají prostřednictvím e-mailů. To je dnes v podstatě nejúčinnější nástroj pro oslovení kupujících, protože ti si vaši nabídku ihned přečtou na svém mobilním telefonu a hlavně jsou připraveni nakupovat.
- V případě aukcí nemovitostí je dokonce možné inzerovat na portálu ADOL s monitoringem dražeb, kde se ve velkém sdružují investoři. Ti mohou zaplatit výrazně více peněz za váš byt, pokud je zaujme jako vhodná investice. Bohužel na portál ADOL se jako “běžný smrtelník” nedostanete. A nedostane se tam ani většina RK, pokud neprovozují aukce nebo dražby nemovitostí.
„JAKÉ JSOU TEDY MOŽNOSTI?“
Prodej nemovitosti je komplexní a složitá záležitost, která přináší mnoho úskalí. Když budete chtít nalákat zájemce o koupi vašeho bytu, máte tyto varianty:
1) Uděláte nenáročnou inzerci
Vyfotíte byt na váš mobil a umístíte na internet jeden nebo dva inzeráty a budete doufat, že se někdo ozve. Nepočítejte ale s tím, že se s koupěchtivými zájemci roztrhne pytel.
2) Dáte si práci a uděláte vše pořádně
Budete muset obětovat mnoho času a úsilí na vytvoření skvělých fotografií, vytvoření atraktivních inzerátů a utratíte také nemalý peníz za inzerci. Výsledek ale může stát za to, protože nebudete stíhat vyřizovat telefonáty od dychtivých zájemců..
3) Využijete internetové portály typu Bezrealitky.cz
Toto řešení nemusí být špatná volba, má ale několik nevýhod. I v základní verzi budete platit za inzerci, za nadstandardní služby si stejně musíte připlatit (např. kupní smlouva vás vyjde na 4.000 Kč). Navíc na tyto portály mnoho kupujících nechodí, protože se obávají nákupu napřímo díky větší míře rizika bez zajištění realitní společností. A co víc: portál Bezrealitky.cz je od roku 2021 napojen na realitní společnost, takže původní záměr nabídnout lidem alternativní možnost prodeje nemovitostí dostal vážné trhliny.
4) Svěříte prodej realitní kanceláři
To je celkem rozumné řešení. Dobrá zpráva je, že většina realitních kanceláří za vás udělá většinu práce a zaplatí za vás zpravidla i některé náklady včetně inzerce. Nicméně volte uvážlivě, protože rozdíly ve schopnostech realitních makléřů jsou obrovské. Ti nejlepší z nich si samozřejmě účtují vyšší provize. Naopak někdo méně zkušený a schopný může prodej vašeho bytu pěkně “zpackat”.
5) Prodáte nemovitost v online aukci
Moderní trend a v současnosti nejlepší způsob prodeje nemovitostí. Data ukazují, že aukce dokáží zvýšit prodejní cenu nemovitostí v průměru až o 30%, a navíc dokáží nemovitost prodat obvykle do 1 měsíce. Aukční společnosti navíc nabízejí obvykle stejný komfort jako realitky, protože dostanete kompletní realitní servis (smlouvy, prezentace nemovitosti, jednání se zájemci atd.), včetně inzerce na mnoha reklamních kanálech. Více informací o online aukcích nemovitostí si přečtěte v tomto článku.
ŘEŠENÍ, SPOJUJÍCÍ KOMFORT A BEZPEČNOST REALITEK A PŘINÁŠEJÍCÍ MAXIMÁLNÍ ZISK
Chcete mít čistou hlavu a
- ušetřit si nervy a desítky hodin času a námahy
- prodat byt za cenu vyšší až o 50% než ostatní
- a to do 30 dnů?
Vyzkoušejte online aukci nemovitostí AUREAS, protože aukční společnost udělá vše potřebné za vás. Dokonce včetně inzerce na mnoha reklamních kanálech, jako jsou:
- realitní portály (Sreality, Reality.iDNES.cz atp.)
- u dražších nemovitostí reklamní sítě Google a Seznam (PPC reklama)
- webové stránky AUREAS.cz
- vlastní e-mailová databáze, čítající stovky potencionálních zájemců o váš byt
- portál ADOL s monitoringem dražeb pro investory
Co vše dostanete u AUREAS ZDARMA:

Nejvýkonnější nástroj na prodej nemovitostí
(ZDARMA)
Online aukce AUREAS je výkonný nástroj na prodej nemovitostí za cenu až o 50%* vyšší než je průměr, a to do 30 dnů. Je to díky prodeji bytu za jeho tržní cenu, což dokáže jen aukce, nejprestižnější makléři nebo děti štěstěny. V aukci se zájemci o váš byt „poperou“ a vy se na to můžete dívat v přímém přenosu. Zdarma dostanete:
- registraci na portálu AUREAS
- online aukční místnost
- osobního aukčního specialistu, který za vás zařídí vše od A do Z
- a co víc, NEPLATÍTE náklady aukce!
* dle dat z realitního trhu dokáže aukce prodat nemovitost v průměru o 30% dráž, než je obvyklé při prodeji běžným způsobem. Vždy závisí na tom, jakou nejvyšší cenu jsou ochotni nabídnout účastníci aukce. Někdy může být navýšení 10%, někdy i 50%.

Odhad tržní ceny bytu
(ZDARMA – běžně účtujeme 2.990 Kč)
Odhad tržní ceny* je při prodeji nemovitostí klíčový. Nesmí být ani nízký, ani nadstřelený, jinak nebude prodej efektivní nebo se z nemovitosti stane neprodejný ležák. Při aukci se odhadu tržní ceny využívá pro stanovení vyvolávací ceny, aby byla pro zájemce atraktivní.

Profesionální nafocení bytu
(ZDARMA – běžná cena 1.500 až 2.500 Kč)
Správné světlo, vhodně zvolené úhly focení, vhodně naaranžovaný nábytek a dekorace, optimální připravenost prostoru, kvalita fotoaparátu… To vše rozhoduje o kvalitě snímku. Specialisté AUREAS používají kvalitní fototechniku a mají dlouholeté zkušenosti s focením interiérů bytů. Vaši nemovitost nafotí širokoúhlým objektivem pro zvýraznění velikosti místností. Fotografie se následně upravují v profesionálním editoru tak, aby byly více atraktivní (vyšší jas, světlost, odstranění případných nedostatků apod.)

Virtuální 3D prohlídku
(ZDARMA – běžná cena 2.000 Kč i více)
Virtuální prohlídky (3D scany) jsou nejmodernějším nástrojem prodeje nemovitostí. Umožnují projít si nemovitost na dálku díky internetu a zvyšují tím úspěšnost prodeje bytu nebo domu. Fungují lépe než klasické fotografie. K tomuto účely využívají specialisté AUREAS profesionální 3D kamery a speciální software.

Vyhotovení smluvní dokumentace
(ZDARMA – obvyklá cena minimálně 3.000 Kč)
Využíváme praxí ověřenou a právníky vypracovanou smluvní dokumentaci: kupní smlouvu, rezervační smlouvu, smlouvu o smlouvě budoucí kupní, smlouvu o úschově, předávací protokoly atd. Vše upravíme na míru vaší nemovitosti a smlouvy uzpůsobíme vašim potřebám.

Inzerci na mnoho způsobů
(ZDARMA – obvykle min. 4.000 Kč / měsíc)
Vaši nemovitost budeme inzerovat na největších realitních portálech, odkud přihází většina zájemců. A na rozdíl od běžných smrtelníků a realitních makléřů máme rovněž přístup na portál ADOL, který je využíván tisíci investory a kteří mohou projevit o vaši nemovitost zájem. U dražších nemovitostí inzerujeme rovněž na sociálních a PPC sítích.
- realitní portály: Sreality, Reality.iDNES.cz
- portál ADOL (monitoring aukcí a dražeb pro investory)
- reklamní sítě Google a Seznam (PPC reklama)

Přístup k databázi investorů
(ZDARMA – k nezaplacení)
Máme databázi několika desítek pravidelně se vracejících investorů, které informujeme prostřednictvím e-mailů o našich nových aukcích. Tato databáze postupně roste. Tito firemní i soukromí investoři se zaměřují často zpravidla právě na nákup realit, disponují velkou kupní silou a platí „na dřevo“.

Propagaci na webu AUREAS.cz
(ZDARMA)
Vaši nemovitost samozřejmě uvedeme i na našich stránkách www.aureas.cz a vytvoříme jí profil zdarma (fotografie, virtuální 3D prohlídka, popisek, parametry, dokumentace).

Zajištění prohlídek bytu a komunikaci se zájemci
(ZDARMA)
Nemusíte řešit časový rozvrh, ani se stresovat jednáním se zájemci. Nebude Vám drnčet telefon zrovna když spíte nebo odpočíváte. Veškerou komunikaci s potencionálními kupci zařídíme my. Osobní prohlídky bytu zorganizujeme tak, aby Vás nerušily.

Úhradu správních poplatků na katastru
(ZDARMA – standardní cena 2.000 Kč)
Správní poplatek za návrh na vklad do katastru nemovitostí ve výši 2.000 Kč za Vás zaplatíme my. Naše smluvní dokumentace je prověřená praxí, takže je minimální riziko, že by návrh byl ze strany katastru zamítnut.
Stejně tak zaplatíme i poplatky za pořízení aktuálního výpisu z katastru nemovitostí (100 Kč za jeden), ať už před prodejem jakožto důkaz vlastnictví a nebo po převodu vlastnického práva na kupujícího za účelem vyplacení kupní ceny.

Všechny potřebné právní úkony
(ZDARMA – standardní cena min. 15.000,- Kč)
Prodej nemovitosti je celkem komplikovaný proces, pokud chcete mít vše správně ošetřeno a minimalizovat riziko, že se něco pokazí. Co vše tedy ještě bezplatně zařídíme:
✔ Pomoc s vyřešením věcných břemen (zástava pro banku, věcné břemeno dožití, jiné omezení pro správce sítí atd.)
✔ Zajištění úschovy listin
✔ Zajištění vložení smluv na katastr nemovitostí
✔ Prověření schopnosti uhradit kupní cenu potencionálním nabyvatelem, popř. zajištění financování kupní ceny
✔ Zajištění úschovy finančních prostředků, vč. asistence při uzavírání smlouvy a plnění podmínek pro výplatu peněz z úschovy
✔ Zajištění převodu družstevního podílu na bytovém družstvu (u družstevních bytů)
✔ Vyhotovení předávacího protokolu a asistenci při předání nemovitosti
✔ Zajištění nebo asistenci při převodu energií a služeb souvisejících s užíváním bytu
✔ Asistenci při odhadu ceny nemovitosti ze strany banky nebo znalce (např. v případě žádosti kupujícího o hypoteční úvěr)
a další…








ONLINE AUKCE AUREAS:
VÝKONNÝ NÁSTROJ 6+1 NA PRODEJ NEMOVITOSTÍ
❶
Prodej bytu za cenu až o 50% vyšší než průměr, a to do 30 dnů
To dokáže jen aukce, nejprestižnější makléři nebo děti štěstěny.
❷
Perfektně ošetřená smluvní dokumentace
Vypracováno právníky, ověřeno v praxi.
❸
Skvělá prezentace Vašeho bytu
Virtuální 3D prohlídka, profesionální fotografie bytu, Home Staging.
❹
Inzerce na mnoha reklamních kanálech
Prestižní realitní portály, ADOL, sociální sítě, PPC reklama…
❺
Profesionální jednání se zájemci a organizace prohlídek bytu
Máme dlouholeté zkušenosti a vyškolený personál.
❻
Třešnička na dortu – vše zařídíme a zaplatíme my z AUREASu
A Vy si ušetříte námahu, výdaje, čas a nervy!

GARANCE nulového rizika:
když aukce nedopadne úspěšně, nezaplatíte ani korunu a ztratíte maximálně 1 měsíc času. Vše je smluvně ošetřeno.
A to není vše…
Dnes pro vás máme DÁRKY ZDARMA!
(časově omezená nabídka)
DÁREK #1: Nezávazná konzultace
Poradíme vám, jak co nejlépe prodat vaši nemovitost. Společně probereme, jestli vám online aukce může pomoci. Třeba vám jenom poradíme a vy prodáte vaši nemovitost jinak. Záleží jenom na vás!
DÁREK #2: Foto Staging
Profesionálně naaranžujeme váš byt nebo dům, aby vypadal skvěle na fotografiích, a tím pádem se stal magnetem pro kupující (běžná cena od 3.000,- Kč).
Dejte nám 1 měsíc a zjistěte, co online aukce AUREAS dokáže!
O autorovi článku:
Kdo jsem já, že mohu rozdávat rozumy? Mé jméno je Petr Kabelák, narodil jsem se v roce 1980 v Mostě a jsem hrdý otec dvou dětí. Prodej a nákup nemovitostí je mým denním chlebem od roku 2005, profesionálně „na živnosťák“ od roku 2007. Od té doby jsem prodal řádově stovky bytů, domů, pozemků a garáží (možná to bude i v tisících, opravdu to už nedokážu zpětně do puntíku spočítat). A protože od narození žiji v Mostě, jsem doslova zocelený jedním z nejdrsnějších realitních trhů v Česku.
Postupem času jsem svoji činnost rozšířil na celé severní Čechy, hlavně Mostecko, Chomutovsko a Lounsko. Vím tedy, o čem mluvím! V roce 2017 jsem navíc založil online portál AUREAS, který jako jeden z prvních v Česku začal nabízet skvělý nástroj na prodej nemovitostí – online aukce. Tato novinka se těší stále větší popularitě jak mezi prodávajícími (díky vysokému výkonu), tak mezi kupujícími (díky jednoduchosti a maximální spravedlnosti).

